PK Informatika
Zoznam členov: | |
Predseda: | RNDr.Silvia Závadská |
Ing.Adriana Hiklová | |
Mgr.Július Jalakša | |
Mgr. Katarína Fórová | |
Mgr. Zuzana Holincová |
Predmety
Povinné predmety:
Informatika - príma, tercia, 1.ročník, 2. ročník
Projekt – 2.ročník
Voliteľné predmety:
Aplikovaná ekonómia – 3.ročník
Cvičenia z informatiky - 3.ročník, 4.ročník – jednoročný predmet
Informatika – 4.ročník
CAD systémy - 3.ročník, 4.ročník – jednoročný predmet
Charakteristika predmetov
Informatika
- Žiak pochopí logický princíp fungovania IKT a pozná limity súčasného technického vybavenia
- Získa základné poznatky o pojmoch softvér, hardvér, počítač, periférie a operačný systém
- Zvládne obsluhu počítača a jeho prídavných zariadení
- Žiak vie o rozdieloch v typoch informácií, o rozdielnom spracovávaní
- Pozná rôzne mechanizmy/spôsoby získavania informácií
- Chápe, že IKT poskytujú rôzne nástroje na efektívne spracovávanie informácií
- Žiak pochopí logický princíp fungovania informačných a komunikačných technológií, pozná limity súčasného technického vybavenia
- Získa rozširujúce poznatky o technickom a programovom vybavení
- Zvládne základné vlastnosti a funkcie operačného systému
- Žiak vie efektívne pracovať s aplikáciami: textový, tabuľkový editor a grafický vektorový editor
- Vie využívať nástroje vhodného aplikačného softvéru na vytvorenie prezentácie a jej predvedenie
- Vie demonštrovať prenos častí rôznych typov dokumentov medzi rôznymi aplikáciami
- Žiak rozumie pojmu algoritmus a program
- Vie zostavovať algoritmy, klasifikovať a riešiť problémy
- Vie prezentovať, vyhodnocovať a testovať riešenia
- Žiak vie algoritmicky riešiť úlohy za pomoci počítača
Projekt
- Žiak vie definovať postup a metódy spracovania témy,
- Vie vysvetliť, prečo zhromažďovanie faktov závisí od cieľa (funkcie),
- Dokáže vytvoriť hlavný cieľ a čiastkové ciele práce.
- Žiak vie cieľavedome pracovať, rozvíjať svoje tvorivé schopnosti, aplikovať ich pri riešení problémov,
- Žiak dokáže všestranne rozvíjať svoje zručnosti vo formátovaní rozsiahleho dokumentu v textovom editore
- Žiak je schopný spracovať získané výsledky výskumu, ankety, dotazníku v tabuľkovom kalkulátore
- Žiak vytvorí a odprezentuje projekt ako výsledok tímovej spolupráce
Aplikovaná ekonómia
Základnou charakteristikou predmetu je
- schopnosť orientovať sa v základných pojmoch a kategóriách zo sveta peňazí, rozumieť im a vedieť ich interpretovať a využívať
- schopnosť racionálne sa učiť, logicky myslieť, vzdelávať sa po celý život a orientovať sa v množstve informácií, vedieť ich vyhľadávať, triediť a aplikovať
- schopnosť efektívne využívať informačno-komunikačné technológie v pracovnom i osobnom živote
- nadviazať na vedomosti o peniazoch, ktoré žiaci doteraz získali vo všeobecno-vzdelávacích predmetoch (dejepis, náuka o spoločnosti, občianska náuka, etika atď.) a v odborných predmetoch (ekonomika, informatika) a rozvíjať ich v kontexte prechodu na novú menu – euro
- umožniť žiakom získať schopnosť orientácie v spleti finančných inštitúcií a ich produktov s využitím modernej techniky a technológie (internet)
- naučiť žiakov systém, postup pri riadení toku vlastných financií, dať im priestor pre nadobudnutie základných zručností v tejto oblasti
- naučiť ich efektívne a bezpečne využívať moderné nástroje platobného styku
- naučiť žiakov vidieť a chápať súvislosti spoločensko-ekonomického diania s možnosťami ich osobnej a pracovnej realizácie
- posilňovať v žiakoch vedomie osobnej zodpovednosti za svoje postoje a činy, naučiť ich vidieť v peniazoch prostriedok, nástroj na dosahovanie cieľov
- ukázať žiakom cesty a spôsoby, ktoré im umožnia vstup do sveta na trh práce doma, v Európe aj v iných krajinách
- širšou škálou vyučovacích metód posilňovať výchovu k zodpovednému správaniu, etickému rozhodovaniu a kritickému mysleniu