PK Matematika a Fyzika
Zoznam členov: | ||
Predseda: | RNDr. Anna Hegedušová | |
PaedDr. KArel Procházka, PhD. | ||
Mgr. Anton Cudrák | ||
RNDr. Eva Foltinová | ||
Mgr. Katarína Fórová | ||
RNDr. Silvia Závadská |
Zoznam predmetov
MAT | Matematika |
FYZ | Fyzika |
TEC | Technika |
Cvičenia z matematiky |
Charakteristika predmetu Matematika
Učebný predmet Matematika - je zameraný na rozvoj matematickej kompetencie. Rozvíja schopnosť používať matematické myslenie na riešenie rôznych problémov v každodenných situáciách.
Dôraz sa kladie na:
- Postup
- Aktivitu
- Vedomosti
- používanie logického myslenia
- používanie priestorovej predstavivosti
- popis znázornenej situácie grafom, tabuľkou.
- Prezentácie
Rozvíja u žiakov:
- Presné myslenie
- Algoritmické myslenie
- Formovanie argumentácie
- Výpočet
Charakteristika predmetu Fyzika
Učebný predmet Fyzika - žiaci sa učia hľadať zákonité súvoslosti medzi pozorovanými vlastnosťami prírodných objektov a javov, ktoré nás obklopujú v každodennom živote. Poskytne žiakovi informácie o tom, ako súvisí rozvoj fyziky s rozvojom techniky, technológií a so spôsobom života spoločnosti.
Dôraz sa kladie na:
- Samostatnú prácu žiakov - aktivitu
- Diskusiu
- Brainstorming
- Vytváranie logických schém, pojmových máp
- Prácu s informáciami
- Popis situácie znázornenej grafom, tabuľkou
Rozvíja u žiakov:
- Prírodovednú gramotnosť
- Schopnosť pracovať s laboratórnou technikou
- Vytváranie prírodovedných úsudkov
- Efektívne riešenie problémov
- Overovanie vlastných sformulovaných hypotéz fyzikálnym pokusom a výpočtom
Charakteristika predmetu Technika
Učebný predmet Technika – vedie žiakov 8.ročného gymnázia v II.O a III.O k získaniu základných užívateľských zručností v rôznych oblastiach ľudskej činnosti kde prichádzajú do styku s technikou.
Učí žiakov:
- Používať bezpečné a účinné materiály, nástroje a vybavenie
- Dodržiavať stanovené pravidlá – bezpečnosť pri práci s technikou
- Adaptovať sa na nové alebo zmenené pracovné podmienky
- Pristupovať žiakov k výsledkom pracovnej činnosti z hľadiska kvality, funkčnosti, hospodárnosti, ochrany životného prostredia
- Spoznať historický vývoj techniky - slávnych vynálezcov a ich vynálezy, ktoré podmienili vedecko-technický rozvoj spoločnosti
Rozvíja schopnosť žiakov:
- Riešiť problém
- Uplatňovať tvorivé nápady
- Preberať zodpovednosť
- Byť samostatný
- Vykonať drobné údržbárske práce v domácnosti
- Manuálnych zručností
- Ekonomicky myslieť
Charakteristika predmetu Cvičenia z matematiky
Cieľová skupina : 3. a 4. ročník - žiaci, ktorí nechcú stratiť kontakt s MAT ale nechcú ísť maturovať z matematiky, žiak si môže zvoliť predmet len v 1 školskom roku.
Charakteristika predmetu:
- rozvoj logického myslenia,
- zvládnutie rýchlych a ľahkých výpočtov - hra s číslami
- prehĺbenie zručností s matematickými operáciami
- riešenie slovných úloh
- práca s grafmi, zostrojenie grafu, čítanie z grafu, analýza situácie znázornenej grafom funkcie
Obsah predmetu
- Algebraické výrazy a ich úpravy
- Riešenie jednoduchých rovníc a nerovníc
- Funkcie a ich vlastnosti