PK výchovy
Zoznam členov: | |
Predseda: | Mgr.Lenka Štefancová |
Mgr.Anna Schwartzová | |
Mgr.Július Jalakša | |
PaedDr.Karel Procházka PhD. | |
Mgr.Pavel Mikuláš | |
Mgr.Dobroslav Kortman | |
Mgr. Zuzana Hrenáková | |
Mgr. Veronika Lagová |
Zoznam predmetov
TVC/TVD | telesná výchova |
NEŠ | netradičné športy |
ZŽŠ | zdravý životný štýl |
VYV | výtvarná výchova |
HUV | hudobná výchova |
NBK | náboženská výchova |
ETV | etická výchova |
SEL | sebariadenie |
TEV - Charakteristika predmetu
Predmet telesná výchova poskytuje základné informácie o biologických, fyzických a sociálnych základoch zdravého životného štýlu. Žiak si v ňom rozvíja schopnosti a osvojuje vedomosti, zručnosti a návyky, ktoré sú súčasťou zdravého životného štýlu nielen počas školskej dochádzky, ale i v dospelosti. Osvojí si zručnosti a návyky na efektívne využitie voľného času a zároveň vedomosti o zdravotnom účinku osvojených zručností a návykov.
Všeobecným cieľom telesnej a športovej výchovy ako vyučovacieho predmetu je umožniť žiakom rozvíjať kondičné a koordinačné schopnosti na primeranej úrovni, osvojovať si, zdokonaľovať a upevňovať pohybové návyky a zručnosti, zvyšovať svoju pohybovú gramotnosť, zvyšovať všeobecnú pohybovú výkonnosť a zdatnosť, prostredníctvom vykonávanej pohybovej aktivity pôsobiť a dbať o zdravie, vytvárať trvalý vzťah k pohybovej aktivite, telesnej výchove a športu s ohľadom na ich záujmy, predpoklady a individuálne potreby ako súčasť zdravého životného štýlu a predpokladu schopnosti celoživotnej starostlivosti o vlastné zdravie.
NEŠ - Charakteristika predmetu
Voliteľný predmet netradičné športy umožňuje žiakom naučiť sa novým pohybovým aktivitám a získať kladný postoj k pohybovým činnostiam. Žiak si v ňom rozvíja schopnosti, zručnosti a návyky na efektívne využitie voľného času .
Všeobecným cieľom je umožniť žiakom rozvíjať kondičné a koordinačné schopnosti na primeranej úrovni, osvojovať si, zdokonaľovať a upevňovať pohybové návyky a zručnosti, zvyšovať svoju pohybovú gramotnosť, zvyšovať všeobecnú pohybovú výkonnosť a zdatnosť, prostredníctvom vykonávanej pohybovej aktivity pôsobiť a dbať o zdravie, vytvárať trvalý vzťah k pohybovej aktivite, telesnej výchove a športu s ohľadom na ich záujmy, predpoklady a individuálne potreby ako súčasť zdravého životného štýlu a predpokladu schopnosti celoživotnej starostlivosti o vlastné zdravie.
ZŽŠ - Charakteristika predmetu
Voliteľný predmet zdravý životný štýl vytvára priestor na realizáciu a uvedomenie si potreby celoživotnej starostlivosti žiakov o svoje zdravie, osvojenie si teoretických vedomostí a praktických skúseností vo výchove k zdraviu. Poskytuje základné informácie o biologických, fyzických, pohybových, psychologických a sociálnych základoch zdravého životného štýlu. Žiak získa kompetencie, ktoré súvisia s poznaním a starostlivosťou o vlastné telo, pohybový rozvoj, zdatnosť a zdravie, ktoré určujú kvalitu budúceho života v dospelosti. Osvojí si postupy ochrany a upevnenia zdravia, princípy prevencie proti civilizačným ochoreniam, metódy rozvoja pohybových schopností a pohybovej výkonnosti. Získa vedomosti a zručnosti o zdravotne a výkonnostne orientovanej zdatnosti a telovýchovných činnostiach z viacerých druhov športových disciplín. Je vedený k pochopeniu kvality pohybu ako dôležitej súčasti svojho komplexného rozvoja, k zorientovaniu sa vo výbere pohybu pri vyskytujúcich sa zdravotných poruchách a ich prevencii, k poznaniu kompenzačných a regeneračných aktivít a ich uplatneniu v režime dňa.
Na jednotlivých stupňoch vzdelávania postupne získaný komplex predmetových a kľúčových kompetencií spolu s osvojenými telovýchovnými a športovými zručnosťami by sa mal takto stať v konečnom dôsledku súčasťou jeho životného štýlu a výrazom jeho životnej filozofie.
Voliteľný predmet zdravý životný štýl spája vedomosti, návyky, postoje, schopnosti a zručnosti o pohybe, športe, zdraví a zdravom životnom štýle.
Výtvarná výchova
Výtvarná výchova (povinný predmet)sa v školskom roku 2010-2011 vyučuje v sekunde a tercii.
Hudobná výchova
Hudobná výchova (povinný predmet)sa vyučuje v sekunde.
Náboženská výchova a etická výchova
Náboženská výchova a etická výchova (voliteľné predmety) sa vyučujú v II., III., V., VI., v 1.ročníku a v 2.ročníku.
Sebariadenie
Sebariadenie( nový predmet v rámci experimentu) sa vyučuje v 1. a 2. ročníku.