8-ročné
Výhody:
- stredoškolský prístup k žiakom s dôrazom na samostatnú prácu a zodpovednosť za vlastné výsledky,
- pri vyučovaní prírodovedných predmetov a práci krúžkov možnosť využívať laboratória, odborné knižnice školy a výpočtovú techniku,
- výrazne posilnená jazyková príprava umožňuje štúdium v zahraničí
- dynamický, inšpirujúci kolektív spolužiakov,
- možnosť zapojiť sa do bohatej mimoškolskej činnosti.
Pripravuje:
- pre štúdium všetkých odborov VŠ, resp. pomaturitné štúdium,
- úplné všeobecné stredoškolské vzdelanie s maturitou.
1. Učebný plán pre 1.- 4. ročník osemročného gymnázia
Učebný plán pre 1.- 4. ročník osemročného gymnázia (prima – kvarta) vychádza so Štátneho vzdelávacieho programu pre osemročné gymnáziá schváleného pod číslom 2015-7846/10840:1-10B0. Je platný od školského roku 2015/2016.
|
prima |
sekunda |
tercia |
kvarta |
SPOLU |
Jazyk a komunikácia |
|||||
SJL |
5 |
4 |
5 |
5 |
19 |
1CJ-ANJ (A2) |
5 |
4 |
4 |
4 |
17 |
2CJ (RUJ, NEJ, SPJ) |
0 |
3 |
3 |
3 |
9 |
Matematika a práca s informáciami |
|||||
MAT |
4 |
4 |
5 |
5 |
18 |
INF |
2 |
1 |
1 |
2 |
6 |
Človek a príroda |
|||||
BIO |
1 |
2 |
2 |
2 |
7 |
FYZ |
2 |
1 |
2 |
2 |
7 |
CHE |
0 |
2 |
2 |
2 |
6 |
Človek a spoločnosť |
|||||
DEJ |
1 |
1 |
2 |
2 |
6 |
GEG |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
OBN |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
Umenie a kultúra |
|||||
VYV |
1 |
1 |
0 |
0 |
2 |
HUV |
1 |
1 |
0 |
0 |
2 |
Človek a hodnoty |
|||||
ETV/ NBV |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
Zdravie a pohyb |
|||||
TSV |
3 |
2 |
2 |
2 |
9 |
Spolu počet hodín |
28 |
29 |
31 |
32 |
120 |
Využitie týždňov
ročník |
prima |
sekunda |
tercia |
kvarta |
počet týždňov |
40 |
40 |
40 |
40 |
Poznámky k učebnému plánu (vyplývajúce z RUP)
1. 5.-8. ročník sa vzdeláva podľa experimentálne overovaného ŠkVP: Inovovaný výchovnovzdelávací program na Gymnáziu v Považskej Bystrici
2. Maximálny počet vyučovacích hodín v týždni je vo všetkých ročníkoch osemročného štúdia dodržané.
3. Vyučovacia hodina má v tomto rozdelení učebného plánu (pre 1. – 4. ročník) 45 minút.
4. Cudzie jazyky – v 1. ročníku (príme) sa vyučuje jeden cudzí jazyk – anglický, od 2. ročníku (sekundy) pribudne druhý cudzí jazyk – nemecký. Nemecký jazyk si zvolili rodičia po prijatí detí do prímy z ponuky NEJ, RUJ, SJA.
5. Delenie na skupiny
– vzhľadom na počet detí v tercii 19 (zákonná podmienka na delenie min 24) sa trieda nedelí na žiadnej hodine v predmetoch prvý cudzí jazyk (ANJ), druhý cudzí jazyk (NEJ), etická výchova, náboženská výchova, ani na hodinách, ktoré majú charakter laboratórnych cvičení, praktických cvičení a projektov.
- trieda tercia sa delí na dve skupiny v predmete informatika
- trieda príma sa delí na dve skupiny v predmete informatika a v predmete anglický jazyk
6. Vyučovacie hodiny pre vzdelávaciu oblasť Umenie a kultúra sme použili na vyučovanie predmetov hudobná výchova a výtvarná výchova v 1. – 4. ročníku.
7. Vyučovanie povinne voliteľného predmetu etická výchova alebo náboženská výchova realizuje v príme formou dvoch skupín. 1 žiačku prímy, ktorá si zvolila evanjelické náboženstvo sme pridali do skupiny 3 žiakov prvého ročníka 4-ročného gymnázia (v súlade s bodom 8 poznámok k RUP).
8. Vzhľadom na skutočnosť, že žiaci 8-ročného gymnázia vstupujú počnúc piatym ročníkom (od kvinty) do experimentálneho overovania vlastného inovovaného školského výchovno-vzdelávacieho plánu s výraznou voliteľnosťou a využitím tzv. disponibilných hodín – v 1.- 4. ročníku (príma – kvarta) nevyužívame žiadne disponibilné hodiny.
9. Kurzové formy výučby sa realizujú v zmysle platnej legislatívy.
Súčasťou učebného plánu školy sú účelové kurzy zaradené do jednotlivých ročníkov nasledujúcim spôsobom:
1. Adaptačný kurz pre žiakov 1. ročníka (príma) – aby sme urýchlili adaptáciu žiakov prichádzajúcich zo ZŠ na nové prostredie a odlišný systém práce na strednej škole, pripravujeme pre nich v septembri týždenný adaptačný kurz, ktorý pomáha skĺbiť triedny kolektív, stanoviť základné pravidlá jeho fungovania, dáva žiakom základné návody na efektívne štúdium a oboznamuje ich s organizáciou života na škole.
2. tercia a kvinta – 5-dňový lyžiarsky kurz v alternácii s plaveckým kurzom (organizované v januári, resp. februári),
3. sexta – 5-dňový kurz spoločenského tanca a etikety organizovaný počas ústnej formy maturitných skúšok (máj, jún)
4. septima – kurz ochrany života a zdravia, organizovaný v dvoch formách (zahraničná 9-dňová spojená s exkurziami) a 3-dňová v domácich podmienkach počas druhého, resp. tretieho septembrového týždňa
5. v každom ročníku žiaci absolvujú v zmysle platnej legislatívy branné účelové cvičenie – Ochrana života a zdravia